Från ett okänt litet bryggeri för närmast sörjande, till ett litet men begåvat kvalitetsbryggeri som det ska talas om med respekt. När vi började fanns ingenting, förutom det viktigaste, bra produkter. Vi byggde en tydlig strategi och egen identitet via ett företags- och etikettprogram.
Känslan skulle vara ”gammal pilsnerflaska från 40-talet” och att ”det här bryggeriet har ju funnit i alla tider”. Eftersom budgeten var i stor sett obefintlig i början och rent produktionsmässigt inte kunde tävla med ex. Spendrups etc. i kvantitet så, fick det bli ”motsatt” position. En premium och kvalitetsöl. Som folk vill betala extra för.
Flaskan och etiketten var budbäraren. Genom att förstärka härkomsten genom att ge ölsorterna namn av Nynäshamns skärgård. Samt beskriva ingående hur de bryggde, sorter av malt de använt och i vilken temperatur som den skulle drickas för mesta möjliga njutning. Nu för tiden ser man vårt sätt att tänk på de flesta mindre bryggerierna på marknaden. Företags -och etikettprogram, hemsida, nyhetsbrev, bildekor, annonser etc. Och att de behållit designen i mer än 10 år säger väl det mesta. Rikligt belönad på Beer & Whiskey festivalerna.