TAXI 020
15938
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-15938,bridge-core-3.0.5,qi-blocks-1.2.7,qodef-gutenberg--no-touch,qodef-qi--no-touch,qi-addons-for-elementor-1.7.1,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-29.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.4,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-16380
 

TAXI 020

Category
UC&B Portfolio
About This Project

TAXI 020

Taxi 020 hade problem med kompetensen av nya chaufförer. Fick många “omotiverade” från AF. Få klarade legitimationen. Målet med kampanjen blev att ändra attityden/inställning till taxiyrket och rikta sig inte enbart till folk utan jobb utan till folk som vill förändra sin situation. Fokusgruppens resultat var nämligen att allmänhet såg bättre på yrket än taxiåkarna själva. Målet var att alla ska vilja bli taxichaufförer genom ta fram fördelarna med yrket. Det är ett fritt jobb. Du bestämmer själv när och hur mycket du vill jobba. Du har kanske en hobby t ex. hundar, som gör att du behöver kunna åka hem till dem ibland. etc.

 

Så kampanjen blev. ”Byt inte bara arbete, byt jobb”. Vi söker folk som vill förändra sitt liv.

 

Efter kampanjen blev kurserna överfulla och de fick sätta in extra för att klara belastningen. Nivån på sökande höjdes enormt. Attityden till sig själva internt stärktes. Taxi 020 fick också beröm från de andra bolagen då det spillde över på de andra bolagens sökande och chaufförerattityd till sig själva.
Enheter: Banners, tunnelbana, annonser, broschyrer, radio